ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΟΥ ΣΤΟ Β' ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΟΥ ΣΤΟ Β' ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ

Πρώτη Εργασία

Πόσο σημαντική είναι η ενσωμάτωση της αναζήτησης πληροφοριών στην εκπαιδευτική διαδικασία;



Η ενσωμάτωση της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική-εκπαιδευτική διαδικασία έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που μπορούν να την επηρεάσουν αντιστοίχως θετικά και αρνητικά. Η αναζήτησή τους και η χρήση των πληροφοριών για την κατάκτηση του εκάστοτε γνωστικού αντικειμένου, χαρακτηρίζεται απαραίτητη στην εποχή που διανύουμε. Η ευκολία πρόσβασης, η στόχευση της πληροφορίας, η οργάνωση και η δόμηση της πληροφορίας, η ευκολία της αναζήτησης και του εντοπισμού των πληροφοριών, η έλλειψη οικονομικού κόστους για την πρόσβαση και τη χρήση της, η δυνατότητα συνεισφοράς στην επικαιροποίησή της, μετατρέπουν την εκπαιδευτική διαδικασία σε έναν δυναμικό και συναρπαστικό μηχανισμό που ενισχύει τη μάθηση.
Ωστόσο, υπάρχουν και μειονεκτήματα στην ενσωμάτωση της αναζήτησης πληροφοριών στην εκπαιδευτική διαδικασία, αφού ελλοχεύει ο κίνδυνος της παραπληροφόρησης, της απομάκρυνσης από το γνωστικό αντικείμενο λόγω του τεράστιου όγκου πληροφοριών ή της ανεπιθύμητης «συνάντησης» με πληροφορίες και εικόνες ακατάλληλες για την ηλικία και το ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο των παιδιών.
Υπό προϋποθέσεις, θα ενσωμάτωνα την αναζήτηση πληροφοριών στην τάξη μου. Μία από αυτές τις προϋποθέσεις είναι η προσωπική μου εξάσκηση και προετοιμασία στην αναζήτηση της γνώσης, ώστε να καθοδηγήσω με ασφάλεια τους μαθητές κατά τη δική τους προσπάθεια. Μια ακόμη προϋπόθεση θα ήταν η άρτια λειτουργία της υλικοτεχνικής υποδομής, ώστε να μην δαπανάται άσκοπος χρόνος, πολύτιμος για την πολύπλευρη ανάπτυξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Δεύτερη εργασία

Δραστηριότητα 2β (ΠΕ70): Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο Άξονας εργασίας:
Ως οπαδός της άποψης που θέλει τους μαθητές ενεργητικούς δημιουργούς της γνώσης, θέλετε να εμπλέξετε την τάξη σας στην αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο για ένα θέμα που επεξεργάζεστε.
 Δραστηριότητα
 Δημιουργήστε σε έναν επεξεργαστή κειμένου ένα σχολιασμένο φύλλο εργασίας για τους μαθητές σας με το οποίο θα δίνετε οδηγίες, και θα θέτετε τα ερωτήματα που θα απαντήσουν με τη δραστηριότητα αυτή. Προτεινόμενα βήματα 1. Επιλέξτε ένα θέμα/ενότητα γνωστικού αντικειμένου (για άμεση πρόσβαση στα σχολικά βιβλία επιλέξτε το δικτυακό τόπο του ψηφιακού σχολείου). 2. Προτείνετε στους μαθητές σας τακτική αναζήτησης (π.χ. προτείνετε να ψάξουν με συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, ή να τους συστήσετε συγκεκριμένους ιστότοπους στους οποίους θα αναζητήσουν τις πληροφορίες που τους ζητάτε). Απαιτείται να έχει γίνει έλεγχος από τον/την εκπαιδευτικό για τα αποτελέσματα της αναζήτησης (βλ. Ενότητα 7 στο επιμορφωτικό υλικό της 1 ης συνεδρίας). 3. Αιτιολογήστε τα πλεονεκτήματα της επιλογής σας, σχολιάζοντας τα αντίστοιχα τμήματα του φύλλου εργασίας.




Η συγκεκριμένη δραστηριότητα εντάσσεται στο μάθημα της Μελέτης της Δ΄ Δημοτικού, στη θεματική περιοχή «Έμβια Όντα» και στην κατηγορία Ζώα. Πιο συγκεκριμένα, το μάθημα δομείται μέσα στα πλαίσια του γνωστικού αντικειμένου της Μελέτης Περιβάλλοντος- Φυσικό Περιβάλλον-Οικοσύστημα-Βιόσφαιρα.
Στόχοι του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τα σπονδυλωτά και ασπόνδυλα ζώα καθώς και να διακρίνουν-ταξινομούν τα ζώα σε σπονδυλωτά και ασπόνδυλα.
Η διδακτική υποενότητα βρίσκεται στο Κεφάλαιο 3, σελ. 64-67 του σχολικού βιβλίου που ανήκει στην ενότητα 3 «Η φύση είναι το σπίτι μας».  

Τα άρθρα που επιλέχθηκαν για την συγκεκριμένη δραστηριότητα και την προσέγγιση-επίτευξη του στόχου είναι τα : https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%83%CF%80%CF%8C%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%BB%CE%BF  και https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%80%CE%BF%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%BB%CF%89%CF%84%CF%8C.

Οι ερωτήσεις που μπορούν να τεθούν στους μαθητές κατά τη διάρκεια καθοδήγησής τους για την κατάκτηση των στόχων είναι οι εξής: 1)Σύμφωνα με τον ορισμό των σπονδυλωτών- ασπόνδυλων ζώων, ποια είναι η διαφορά που εντοπίζετε σε αυτές τις κατηγορίες των ζώων;
2)Αναφέρετε τουλάχιστον τρία είδη ζώων που ανήκουν στα σπονδυλωτά και τρία που ανήκουν στα ασπόνδυλα.

Πολύ ωραίες πληροφορίες μπορούν επίσης να αντλήσουν οι μαθητές από http://egpaid.blogspot.com/2009/11/1_29.html και http://egpaid.blogspot.com/2009/11/2_30.html
Όπου ο συνδυασμός κειμένου (σε επίπεδο πληροφορίας) και εικόνων μπορεί να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Επιπροσθέτως, και με γνώμονα την άποψη ότι ο μαθητής είναι ενεργητικός δημιουργός της γνώσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και κάποιο παιχνίδι όπως: http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-3586 που θα τους βοηθήσει να ενισχύσουν τη γνώση μέσω της ενεργητικής συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία.


Τρίτη Εργασία

Διαδραστική Παρουσίαση Τήξη-Πήξη





παρουσίαση β' επίπεδο (1) from Evaggelia Efstathiou B


Τέταρτη Εργασία- Εμπλουτισμένη Παρουσίαση


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου